![]() |
Unterlagen für den Unterricht und Webübungen © Suzanne Schaefer |
JOB APPLICATIONS
Situation/Task 1
As you are looking for a job, you ask a friend for advice. He/She wants you to make notes on the following aspects before coming to discuss your further procedure:
- What would you like to do for a living?
- Which qualifications do you need for that job/those jobs?
- Which of them do you have (mentioned in your CV)?
- Why should one hire you (instead of anybody else)?
So, you come with a list of five jobs and a list of qualifications and skills for these jobs. You discuss the both the jobs and your qualifications and skills with your friend.
Kompetenzen
Kann für Ansichten, Pläne oder Handlungen kurze Begründungen oder Erklärungen geben.(ZS2/B1)
Kann höflich Überzeugungen, Standpunkte und Meinungen äußern und erfragen sowie Zustimmung und Ablehnung ausdrücken. (AGT3/B1)
Situation/Task 2
As a friend of your is looking for a job, you show him/her some graphs because you want to explain to him/her
- where he/she will probably find a job
- whether a lot of males/females have got the same educational background
Kompetenzen
Kann in einfachen zusammenhängenden Sätzen Diagramme beschreiben und interpretieren. (ZS8/B1)
Kann höflich Überzeugungen, Standpunkte und Meinungen äußern und erfragen sowie Zustimmung und Ablehnung ausdrücken. (AGT3/B1)