BANKING

Learn about banking.

  1. First make sure that you know the meaning of the vocabulary both English and German. Then go to some websites to learn about the services banks usually offer. After that you should be able to fulfill the following task.
  2. Do a lesson on elcivics to learn more about banking.
  3. Of course, you also need some interjections to express emotions.

 

Situation/Task I

As you work at Barclays, you should be familiar with differences between the accounts and cards your bank offers. Therefore, you read the information offered on the website: http://www.barclays.co.uk/PersonalBanking/P1242557947640

Consequently, you are prepared to deal with a customer that might ask questions like the following:

What is the difference between a cash card account and bank account?

What are (contactless) debit cards?

Do I need a credit card and/or a cash card?

When do I need a credit card?

Are there any other methods of payment which might be useful?

 

Situation/Task II

A friend of yours doesn't know much about methods of payment. He/She asks you to tell him/her of the (dis)advantages of the means of payment used in business. Therefore, you look at some websites (1, 2) and summarize the most important facts.

Of course, you point out which methods of payment might/should be used why and when.

 

Situation/Task III

You work at a bank. When a prospective customer enters the bank, you are forced to summarize the most important facts from some flyers in English because the customer only speaks English. So he/she asks all questions in English and expects you to answer them in English, as well.

 

Kompetenzen

Kann ein Gespräch über vertraute Themen beginnen, in Gang halten (z. B. ein neues Thema einführen) und beenden.(AGT1/B1)

Kann sowohl als Kunde/Kundin als auch als Dienstleister/in die meisten Gespräche bewältigen, die sich in Routinesituationen (z.B. bei der Planung und Durchführung einer Reise, beim Umgang mit Behörden, in Gesundheitseinrichtungen, in Banken und Geschäften) ergeben.(AGT7/B1)

Kann einfache Sachinformationen herausfinden und weitergeben sowie detaillierte Informationen einholen.(AGT8/B1)

Kann höflich Überzeugungen, Standpunkte und Meinungen äußern und erfragen sowie Zustimmung und Ablehnung ausdrücken. (AGT3/B1)

Kann die wichtigsten Inhalte eines Textes (z.B. aus Broschüren) zusammenfassen, wenn es sich um Informationen zu einem Thema handelt, das vertraut ist, und der Ausgangstext klar strukturiert und einfach ist. Dabei kann der Ausgangstext in Deutsch oder in der Zielsprache verfasst sein. (S10/B1)